Ana içeriğe atla

MEMO TEMBELÇİZER röportajı

Okul dergisi için bir röportaj yapmam gerekiyordu.Aklıma ilk önce bir karikatürist ile röportaj yapacaktım bunun için “UYKUSUZ” mizah dergisi çizeri Memo Tembelçizer ile küçük tatlı bir sohbet etme şerefine nail oldum.Buyurun bu tatlı sohbeti okuyarak bize sizde katılın…

                                

Öncelikle bu söyleşiyi kabul ettiğiniz için teşekkür ederim.


Asıl ben teşekkür ederim.

Memo Tembelçizer kimdir?

Ben bir karikatüristim. Liseden sonra Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik ve Heykel bölümlerinde okudum fakat ilkokuldan beri okuldan zaten çok sıkılmıştım, devam etmeyip ayrıldım. Lisenin bitmesinden itibaren mizah dergilerinde çalışmaya başladım, yirmi üç senedir aralıksız çalışıyorum. Komikliği, aykırılığı, sivriliği, saçmalığı, ağza alınmaz derecede iğrenç ve açık saçık konularla ilgili işler yapmayı seviyorum. Saçım ve sakalım uzun, son yıllarda göbeğim büyük. Kırk iki yaşındayım, evliyim, Çakıl adında bir kızım var.

Neden çizerlik?

Kendimi bildim bileli çiziyorum. Küçük yaştan beri mizah dergisi okuyorum, okuma yazmayı bile o zaman mizah dergisinden sökmüşüm. Aslında bilim adamı olmak istiyordum ama eve alınan karikatürle daha çok uğraştığım için karikatürist oldum galiba.

Şimdiye kadar çizmiş olduğunuz karakterlerden en çok sevdiğiniz karakter hangisidir?

Çoğunlukla kendimi çizdim. Hayatımın değişik dönemlerinde, içinde bulunduğum ruh haline göre kendimi değişik şekillerde karikatürize ettim. O yüzden çizdiğim her karakterin benim için duygusal değeri büyük. Birini diğerlerine tercih etmem zor. Ama illa ki birini seçmem gerekirse, en sivri dilli ve en açık sözlü oldukları için Aşık Memo'yu ve OÇM'yi seçebilirim.

 

Gelecek hakkında planlarınız nelerdir?

Gelecekte astro fizik, biyoloji ve robotik üzerine üniversitelerde okuyup tam teşekkürlü bir bilim adamı olmayı, müzisyen olup besteler yapmayı ve konserler vermeyi, sinema filmleri çekmeyi, romanlar yazmayı planlıyorum. Bir dağ satın alıp tepesine şato inşa etmeyi ve günün birinde mutlaka Mars'a gitmeyi istiyorum.

 

Bugünlere nasıl geldiniz?

Her zaman sevdiğim şeyi çizmek için çaba sarfettim, en kötü şartlarda bile işimi terketme olasılığını hiç düşünmeden çalıştım. Heyecanımı ve performansımı canlı tutmak için gerekeni yapmak gayretindeyim.


Amatörlere ne tür önerilerde bulunmak istersiniz?

Önemli olan, insanın içinde anlatmayı ve anlatarak boşaltmayı istediği duygusal bir birikim ya da fikirsel bir oluşum olup olmadığı. Anlatma isteği yoksa, film gibi, roman gibi, ya da çizgi roman ve karikatür gibi alanlarda iş üretmesi çok mümkün değil. Anlatma isteği varsa, çizgi becerisi bu anlatılacak şeyi anlatmaya hizmet edebiliyor mu? Çizmeye meraklı arkadaşlara, çizdikleri şeyi konuyla tamamen alakasız kişilere gösterip, onların o şeyi anlayıp anlamadıklarını kontrol etmelerini öneririm. Anlaşılıyorsa çizerlikte şansları var, çok çok çalışıp kendilerini geliştirmeye başlayabilirler. Anlaşılmıyorsa başka bir alana yönelmeleri daha doğru olur.


Bu tatlı sohbet için sizlere teşekkür ederim.

Asıl ben size teşekkürlerimi sunar. Okulunuzun dergisinin ilk sayısında sizlere başarılar dilerim. Umarım derginiz uzun süre akıllarda kalır.





Röportaj:Ahmet Faruk YILDIZ 

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türkiye’nin Yeni Starı DAMLA EKMEKÇİOĞLU ile Röportaj

Son zamanlarda sosyal medya platformlarında adından sıkça söz ettiren,kadınlığın Nirvana'sı, güzelliğiyle erkeklerin aklını başından alan,clubların aranan DJ’i. Periscope, instagram, snapchat ve twitter’da oldukça popüler olan, ilk filmi “Türk Lokumu” ile büyük ses getirecek olan, Türkiye’nin yeni starı Damla Ekmekçioğlu hayatını ve yeni projelerini anlattı.

Öncelikle Damla Ekmekçioğlu kimdir? 31 yaşındayım. İstanbul’da doğdum. 2 üniversite bitirdim. Biri Almanya’da diğeri burada. 2008’den beri yine İstanbul’dayım.
Instagram ve periscope da büyük bir hayran kitlen var. İnsanları sana çeken şey ne? Periscope açtığımda fenomen olma gibi bir amacım yoktu ama eğlenceli yayınlarım, samimiyetim ve fiziksel özelliklerim takipçi sayımın artmasına sebep oldu. Bu etkileşim İnstagram’a da yansıdı. Koyduğum resim ve videolar da buna destek olup sayısının artmasına yardımcı oldu.
Bu büyük hayran kitlesinin yanında bir de sana karşı olanlar var. Bunlar kim, nereden çıktı, senin gibi saf ve temiz bir…

Devrim Kunter ile röportaj

Seyfettin Efendi ve Olağanüstü Maceraları'nın yaratıcısı Devrim Kunter ile kısa bir röportaj gerçekleştirdik. Devrim Kunter'e röportaj teklifimizi geri çevirmediği için teşekkür ederiz. •Devrim KUNTER kimdir bize kendinizden bahseder misiniz? Çizgi roman yazmayı, çizmeyi seviyorum. Hatta öyle ki başka bir işle uğraşmak istemiyorum.
•Seyfettin Efendi hikayesi nasıl oluştu? Zamanla oluştu diyebiliriz. İlk yaratığımda daha mizahi, daha fantastik bir dünyadaki beceriksiz bir hafiyeydi. Sonra mizahi yönlerini daha sonrada fantastik yönlerini çıkarttım. En sonunda tarihi bilim kurgu diyebileceğimiz bu haline geldi.
•Hikayelere yönelik araştırmalar yaptınız mı? Tabii buna mecbursunuz ama sonuçta illaki hatalar oluyor. Bizim görsel arşivimiz oldukça zayıf o yüzden de bilgiye ulaşamadığımız oluyor. Bir bina o tarihte nasıldı, hangi kısmı sonradan değiştirildi vs. gibi.
•Seyfettin Efendi’yi beyaz perdede görebilecek miyiz? Şu an için öyle bir şey gözükmüyor, ileride belki.

•Karakterleri yaratırk…

CENGİZ ÜSTÜN RÖPORTAJI

CENGİZ ÜSTÜN
Günümüz karikatürünün en iyi çizerlerinden biri olan. Uykusuz dergisinde çizdiği Tribal Enfeksiyon köşesi ve Kunteper Canavarı ile tanınan çizer Cengiz üstün ile kısa tatlı bir sohbet etme şerefine nail oldum. Buyurun o sohbeti sizlerde okuyun…
Öncelikle bu röpörtajı kabul ettiğiniz için sizlere teşekkür ederiz. Beni seçtiğiniz için asıl ben teşekkür ederim.
Cengiz Üstün kimdir, sizi tanıyalım? Yazar-çizer.
Neden çizerlik? Seçim değildi benim için, öylece gelişti.    
Gelecek nesil çizerlerine ne tür tavsiyeler de bulunmak istersiniz? Her iş gibi çaba gerektiriyor. Başlarda çizgi egzersizi yanında, durmak ve düşünmek için serbest zamanlar yaratmak ta çok önemli. Bu zamanlar da yönümüzü çizemiz için gerekli; komik karikatüre mi, yoksa daha reel bir çizgimiz gelişti ise buna uygun farklı konsept araştırmaları filan gibi. Bunları yaparken mizah dergilerinin amatör günlerine giderek, görüş almak kafa açıcı olacaktır. figür çizimleri yanında bol bol eşya ve mekan çizimi egzersizl…