Ana içeriğe atla

Altay Kaynar Röportajı


Altay Kaynar kimdir? ne?hee yaa, kimdir altay kaynar.ne iştir, ne ayaktır,hem, kaç derecede kaynar?71 de ankara’da dünyaya gelmesi,duvarlara, tuvalet kağıtlarına figürler çizmesi,senelerce mizah dergilerinde, reklam ajanslarındahiç durmadan üretmesi neyi değiştirmiştir.ben bilemiyorum ki,şahsıyla alakalı hiç bişeye de cevap vermemeli insan,güzel hikayeler üretip dekendine torpil geçmemeli.karakterime aykırı sorular bunlar genç,hadi kantinden iki çay söyle de içek,peynirli poaçanın yanında iyi gider.Çizer Altay Kaynar ile sade bir hayatı olan Altay Kaynar arasında ne gibi farklılıklar vardır? onu bırak da, esassade poaçayla peynirlisi arasında hiç bi fark yok görüyo musun,peyniri üç metre uzaktan hamura gösteripfırına vermişler sanki,herkeş dolandırıcı nasıl olabiliyo,nasıl bi dünya lan buu?bak ama, biz küçükkene, yalovadaçizer altay, sade hayatlı altayı iskeleden aşağıdeniz analarının içine itmişti, şimdi hatırladım…Sürekli aynı sorular soruluyor ben şu şekilde sormak istiyorum; eğer çizer olmasaydınız ve başka bir gezegende yaşasaydınız ne olurdunuz? Phahahaa, öhhü öheğk,aah boğazıma kaçtı poaça.bu gezegende sanki hayat varmış gibiburadan sonra dabaşka gezegende yaşamak istemiyorum,ama satürnün halkalarında dönenbi buz parçası olmak isterdim iyi mi.genç, sen iki çay söyle de içelim hadi,ama bana duble söyle,poaça kesmedi, yenecek gibi de değilmiş zaten,şu karşıki büfedenbi kakaolu püsküvit falan alıyim damuhabbet datlansın hele…Size göre çizmek mi, yazmak mı daha zor?yok be oğlum,tüm hayatım bubana ikisi de kolay,zor olan üretme sürecinin ardındanüstüme çöken o yoğun tatminsizlik duygusu.hep bi sonraki çizimde ümidim,daha anlamlı üretme kaygısı benimkisive kelimelerle beynim, aynı dili konuşamıyo bazen,yazılmamış satırlarda benim beklentim.Çizerken karşıdaki insanı ne kadar anlamalısınız?o ney be,niye anlıycam ki karşımdakini,hem çizerken, bana ne başkasından.zaten onları anlayamadığım için çiziyorumyazıyorum ya bu tonlarca şeyi.Bir çizer nasıl olmalıdır?bi çizer yediğine içtiğine çok dikkat etmelidir,asansöre dört kişiden fazla binmemelive sağlık açısından oturarak işemelidir…phaha dalgası bi yana,çizer adam zayıflıklarıyla gurur duymalıdır,bazen yazıp çizerek bile ifade edemediğimkomiklikler, trajediler, dakikalar yaşıyorum,kendime gülüp,anılarıma hüzünleniyorum,gerizekalı zannedildiğim bile oluyo bazen.yetenekli olmak büyük yalan,anlatmakta isteksiz adama yer yokbizim oralarda…Çizerliğe nasıl başladınız?hah bak bu güzel soru,unutma nerde kaldığımızısen bi çay söyle,ben de bi su döküp geliyim,çok acayip şeyler anlatçam valla bak,lan on iki bardak çay içtim, tutamıyom artık.  Neden çizerlik?mizah yapan adamların aldığıkeyfin peşindeydim ben,üretiken ne hissediyolarsaaynısını ben de yaşamak istedim,ve olaylar birbirini takip etti…Amatörlere önerileriniz nelerdir?benim ya da başka birinin önerisinitavsiyesini dinleyin ama uygulamayın,başarının bi sırrı var diyenlerden uzak durun.iş ve aşk hayatındaduygusallığınızı zayıflık olarak algılayacaklarheyecanınızı da mum alevini üfler gibi söndürecekler,ve unutmayın dostlarher kötülüğün savunma mekanizmasınısadece ve sadece karşılıksız sevgi bozar.sosyal bilimler lisesi hakkında düşünceleriniz nelerdir?sosyal bilimler hayatın özü be,tadını çıkara çıkara okuyun dostumönce kozmosa,sonra da sevdiklerinize faydalı bireyler olun,kimseler arkanızdantuhaf bir kararsızlıkla bakmasın,sevimsiz bi duygu o bakışları ensenizde hissetmek…  en sevdiğiniz 5 çizermaalesef benim sevdiğim,usta dediğim adamlarhep öldüler, göçtüler bu alemden.sadece işini yapan adamları seviyorum.peki beni seven beş çizer var mıdır acaba?en sevdiğiniz 5 karakteryedi cüceler!Phahahaagenç, hadi bi çay söyle de içek…


Bu blogdaki popüler yayınlar

Türkiye’nin Yeni Starı DAMLA EKMEKÇİOĞLU ile Röportaj

Son zamanlarda sosyal medya platformlarında adından sıkça söz ettiren,kadınlığın Nirvana'sı, güzelliğiyle erkeklerin aklını başından alan,clubların aranan DJ’i. Periscope, instagram, snapchat ve twitter’da oldukça popüler olan, ilk filmi “Türk Lokumu” ile büyük ses getirecek olan, Türkiye’nin yeni starı Damla Ekmekçioğlu hayatını ve yeni projelerini anlattı.

Öncelikle Damla Ekmekçioğlu kimdir? 31 yaşındayım. İstanbul’da doğdum. 2 üniversite bitirdim. Biri Almanya’da diğeri burada. 2008’den beri yine İstanbul’dayım.
Instagram ve periscope da büyük bir hayran kitlen var. İnsanları sana çeken şey ne? Periscope açtığımda fenomen olma gibi bir amacım yoktu ama eğlenceli yayınlarım, samimiyetim ve fiziksel özelliklerim takipçi sayımın artmasına sebep oldu. Bu etkileşim İnstagram’a da yansıdı. Koyduğum resim ve videolar da buna destek olup sayısının artmasına yardımcı oldu.
Bu büyük hayran kitlesinin yanında bir de sana karşı olanlar var. Bunlar kim, nereden çıktı, senin gibi saf ve temiz bir…

Devrim Kunter ile röportaj

Seyfettin Efendi ve Olağanüstü Maceraları'nın yaratıcısı Devrim Kunter ile kısa bir röportaj gerçekleştirdik. Devrim Kunter'e röportaj teklifimizi geri çevirmediği için teşekkür ederiz. •Devrim KUNTER kimdir bize kendinizden bahseder misiniz? Çizgi roman yazmayı, çizmeyi seviyorum. Hatta öyle ki başka bir işle uğraşmak istemiyorum.
•Seyfettin Efendi hikayesi nasıl oluştu? Zamanla oluştu diyebiliriz. İlk yaratığımda daha mizahi, daha fantastik bir dünyadaki beceriksiz bir hafiyeydi. Sonra mizahi yönlerini daha sonrada fantastik yönlerini çıkarttım. En sonunda tarihi bilim kurgu diyebileceğimiz bu haline geldi.
•Hikayelere yönelik araştırmalar yaptınız mı? Tabii buna mecbursunuz ama sonuçta illaki hatalar oluyor. Bizim görsel arşivimiz oldukça zayıf o yüzden de bilgiye ulaşamadığımız oluyor. Bir bina o tarihte nasıldı, hangi kısmı sonradan değiştirildi vs. gibi.
•Seyfettin Efendi’yi beyaz perdede görebilecek miyiz? Şu an için öyle bir şey gözükmüyor, ileride belki.

•Karakterleri yaratırk…

CENGİZ ÜSTÜN RÖPORTAJI

CENGİZ ÜSTÜN
Günümüz karikatürünün en iyi çizerlerinden biri olan. Uykusuz dergisinde çizdiği Tribal Enfeksiyon köşesi ve Kunteper Canavarı ile tanınan çizer Cengiz üstün ile kısa tatlı bir sohbet etme şerefine nail oldum. Buyurun o sohbeti sizlerde okuyun…
Öncelikle bu röpörtajı kabul ettiğiniz için sizlere teşekkür ederiz. Beni seçtiğiniz için asıl ben teşekkür ederim.
Cengiz Üstün kimdir, sizi tanıyalım? Yazar-çizer.
Neden çizerlik? Seçim değildi benim için, öylece gelişti.    
Gelecek nesil çizerlerine ne tür tavsiyeler de bulunmak istersiniz? Her iş gibi çaba gerektiriyor. Başlarda çizgi egzersizi yanında, durmak ve düşünmek için serbest zamanlar yaratmak ta çok önemli. Bu zamanlar da yönümüzü çizemiz için gerekli; komik karikatüre mi, yoksa daha reel bir çizgimiz gelişti ise buna uygun farklı konsept araştırmaları filan gibi. Bunları yaparken mizah dergilerinin amatör günlerine giderek, görüş almak kafa açıcı olacaktır. figür çizimleri yanında bol bol eşya ve mekan çizimi egzersizl…